Ето и последните новини:
Българският Тайм Атак поема нова посока на развитие. Това стана ясно от представянето на регламента за сезон 2015 на специално организирана среща с пилотите от шампионата в София през изминалата неделя. Регламентът на шампионата вече е на 100% по европейски и световен образец, след като от създаването му у нас през 2009г. досега, в него имаше и елементи от Италианско преследване. От сезон 2015, вече няма да има свободни тренировки, квалификации, финали и т.н. Състезанията вече ще протичат по много проста схема - автомобилите са разделени на 3 групи (както и досега - няма промени в разделението на автомобилите), като всяка група ще има на разположение по една сесия от 15 минути за каране по пистата на всеки час. Ако вземем за пример, че един ден на пистата продължава 8 часа, то това означава 8 сесии по 15 минути каране за всяка една група. Времената във всяка сесия се засичат и се взимат предвид в крайното класиране за състезанието, без значение, дали най-доброто време е постигнато сутринта в първата сесия или чак в края на деня при някоя от последните сесии. Така се елиминира пестенето на ресурс в съботните свободни тренировки, както бе до миналата година, когато виждахме реални бързи обиколки само в неделя по време на финалите. По новият регламент, се очаква през целият ден, времената да се подобряват, което означава, че зрителите ще могат да се наслаждават много повече на бързи обиколки в спор за разпределянето на позиции, отколкото бе досега. Това гарантира повече напрежение и адреналин, който ще се носи във въздуха из цялата писта.
Друга новост за този сезон е, че според регламента, състезанията от Тайм Атак, вече не могат да се провеждат на картинг писти. Добавена е точка, в която са описани изискванията за писта и в нея е посочено, че дължината на обиколката не трябва да е по-малка от 1500 метра, а ширината на пистата - не по-малко от 6 метра. Тези правила предполагат, че шампионатът ще се провежда на 4 писти - Дракон, Долна Митрополия, Серес, както и новата писта край Букурещ в Румъния. Това засега остава под въпрос, тъй като календарът за 2015г. все още не е готов.
С цел намаляване на разходите за участниците, е предвидена и възможност, състезанията вече да се провеждат в рамките на един ден, което се очаква да се приложи главно за пистите извън България - в Гърция и Румъния, докато за Дракон и Долна Митрополия, се очаква в един уикенд да се провеждат два кръга - всеки в един ден. Всичко това ни кара да очакваме календар със 7 или 8 кръга в рамките на 5 уикенда.
Организаторите на шампионата, подготвят и още една приятна изненада за феновете на автомобилния спорт. Очаква се на всички състезания през сезона, зрителите да бъдат допускани да гледат състезанията на пистата, без да заплащат вход.
Друга голяма новост, която бе съобщена на представянето, бе планът за развитие на шампионата за 2015 и 2016г. Целта на организаторите е през 2016г., да бъде въведена една марка и модел гуми - тип "семи-слик", за класове М1 и М2, а най-големият клас - М3, да остане свободен за използване на гуми тип "слик". Изпълняването на тази идея зависи от въвеждането на същото правило в БШТА на БФАС за автомобилите с кубатура до 1600 куб. см, което трябва да се състои още през тази година. Очаква се, през 2016г., състезанието в клас М3, да завършва с общ старт ("решетка") за участниците, които са регистрирали най-добри времена през деня (най-бързите 6, 8 или 10 участника). За целта естествено, ще бъде задължително монтирането на предпазни клетки (roll-cage) в автомобилите, които ще участват в клас М3, докато за по-малките - М1 и М2, това няма да е необходимо.
Също така прави впечатление, че целият регламент е преработен и пренареден. Преди той беше доста хаотичен и неясен, което често объркваше участниците. Новата подредба е така направена, че да отговаря на въпросите на участниците, по реда, в който се предполага, че те се появяват в главата им. И реакциите при представянето в неделя, потвърдиха точно тази идея на организаторите.
Източник: http://timeattackbulgaria.com/
Българският Тайм Атак поема към Европа
Модератор: doctor
- Cinderella
- Moderator
- Мнения: 1979
- Регистриран на: 02 окт 2010, 15:43
- Kapa: K20A6
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
- Status: Извън линия
Върни се в “Тайм Атак / Италианско преследване”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта