ГАЗОВИ ЕМУЛАТОРИ РЕСЕТ РЕЛЕТА

АГУ, ГИ и др.

Модератори: AMD, motor1sta

Потребителски аватар
dan4060
Хонда Гуру
Хонда Гуру
Мнения: 824
Регистриран на: 22 авг 2010, 18:34
Kapa: Honda Accord
Status: Извън линия

ГАЗОВИ ЕМУЛАТОРИ РЕСЕТ РЕЛЕТА

Мнениеот dan4060 » 05 фев 2011, 08:45

Колеги искам да пусна една тема за начина и работа на бензиновото впръскване, двигател.Работата на газовият инжекцион, също така и работата на обикновенна газова у ба. въпрос 1:
как всъщност работи бензиновото впръскване?
отговор 1:
за да се постигне максимално КПД на изразходваното гориво то трябва да бъде запалено в максимално добро съотношение с кислород (подпомагащ горенето). такова съотношение е 14.7 части въздух към 1 част гориво или иначе наричано точка ламбда (оттам и името на сондата-ламбда сонда но за това малко по натам). за да може да се постигне това съотношение механизма е следния:
измерва се количеството входящ в мотора въздух (при мултиточковите инжекциони това се прави от дебитомера а при моното от TPSa (тротъл позишънинг сензор или потенциометър който казва на компира колко точно е натиснат педала на газта и в какво положение се намира дроселклапата на въздуха) дебитомерите са няколко вида но това е лирично отклонение...
тука роля играе и температурата на входящия въздух поради простата причина че когато е студен той е свит и обема кислород в него е увеличен-респективно обратното на топло.
толкова за въздуха-сега горивото.
горивната система генерално се приема от компира за даденост-не се следи налягането в нея-то е константа. не се следи и работата на помпата. компира само знае колко е отвора на дюзата и колко е налягането в системата-на база на което може лесно да се сметне колко време да я държи отворена за да покрия теоритично количеството горив необходимо за постигане на точката ламбда.
знаейки вече състоянието на мотора в момента (инфото от всички датчици), колко въздух и с каква температура е влезъл в мотора на компира му е лесно да сметне кога и за колко време да цъкне дюзата/те за да постигне грубо точката ламбда. сместа се прави, влиза в цилиндъра и изгаря. ОК. хубуу.
да де ама какво всъщност е изгоряло може само да гадаеме.
тука идва на помощ едно малко керамично елементче което има работна температура от около 350 градуса и при достигане на тая температура и наличие на малко кислород генерира от самосебеси напрежение в рамките на 1 волт което варира спрямо количеството на кислорода. при изгаряне на сместа далеч не всичкия наличен кислород участва в реакцията-голяма част от него си остава. и точно той бива засечен от ламбда сондата и инфото е върнато на компира като коректив с колко да се поправи образуването на сместа. понеже няма как да се повлияе на входящия въздух-влияе се на постъпващото гориво-компира играе с времето на отваряне на дюзата/ите. всичко това дотук се променя много динамично в различните режими на работа на двигателя които са толкова много че може да се приемат за почти безкрайна стойност.

сега за газта.
тука ситуацията коренно се променя. обикновената газова уредба дава един постоянен поток газ. без оглед на режими на мотор или каквото и да е.
нейната настройка се прави на празен ход поради невъзможност да се симулира натоварване на мотора (форсирането на място не е точно натоварване в тоя смисъл).
в следствие на което освен на празен ход сместа никога не е коректна и в точката ламбда-тя е или богата (повече гориво) или бедна (повече кислород) при различните режими на натоварване.
оттам усилията на ламбда сондата да покаже качеството на сместа са напразни защото компира няма никакъв контрол върху количеството газ постъпващо в мотора. оттам компира почва да приема показанията на сондата за неверни, регистрира грешка в тоя датчуик и влиза в авариен режим но не преди да е опитал с всички сили да оправи работата, вследствие на което колата почва да се държи странно да мени обороти да киха и кашля и може да гръмне дори (защото обема който нормално е пълен с въздух между плочката и клапаните на цилиндрите сега е пълен с газ и една провряла се искрица от опитите на компира да коригира нещата пали всичко и кутията на възд. филтър цъфти като розичка).
грешката сама по себе си не е фатална. има ламбда емулатори. те заместват истинския сигнал от сондата с фалшиво спокоен и компира си казва че всичко е ОК и не се опитва да коригира нищо.
всичко това е успокоително.
но идват многото минуси...:
ламбдата при високи обороти на мотора се нагрява повече от 350 градуса. това не й пречи никак. пречи и кислорода от обеднената смес която е резултат от газта (не може да се регулира в режим на натоварвания-нали?) и бавно но сигурно сондата прегаря-физически. резултата е или спукана керамика или липса на керамика но и в 2та случая няма отя важен 1 волт за който говорих по горе...
ако сондата не е съвсем убита-известно време работа на бензин ще я съживи-но само докато не се обърне пак колата на газ...
другия сценарий е богата смес и в резултат от това сажди които покриват керамиката и й пречат да отчита кислорода. оправя се с обгаряне но само докато не се натрупат пак...
тука някой ще каже-какво ми пука-аз имам емулатор/симулатор.
да, така е. и докато е на газ колата работи прилично горе долу. даже дава добър разход на извънградско щото сместа е бедна. няма динамика, но пък не бърка в джоба. няма динамика точно заради некоректната смес!
а в момента в който ти свърши газта и обърнеш на бензин-колата почва да магарува ама яко! И СЕ ЧУДИШ ОТКЪДЕ ТИ Е ДОШЛО...
а то точно от ламбда сондата която току що си върнал в употреба ама тя все още не знае къде се намира. дава индикации за бедна смес и компира блъска гориво докато не я засажди ама хубаво и тогава почва веселбата наистина...
добреее. някои казват-ми едно реленце за ресет на копира и готовоооо...
да де ама не точно... колата има 2 горивни карти. едната е стартова и се ползва само при палене а другата е работна или горивна и се ползва при работа на мотора.
данните за тия карти се пазят в ром (епром или еепром зависи) от който компира на колата "буутва" всеки път след като му е отнето захранването. необходими са му към 10тина мин. работа в авариен режим за да се осъзнае и да събере цялото инфо на ново и да почне да прави всичко както трябва! това става като се откачи акумулатора. или се сложи реленце за ресет на компира (то се слага на постоянното му захранване). в резултат дори да запалиш колата за 5 мин. за да я преместиш-компира таман почва да се осъзнава и ти го плясваш отново и той с времето почва да се шашка яко. без да има грешки, без видима причина-просто откача...

най добрия начин е да се коригира постъпващата газ в мотора-по почина на бензина...
това се вика ламбда конторл. да де ама не трябва тоя контрол да прекъсва сондата и да емулира някви сигнали а трябва да е в паралел към нея и да се стреми да й угажда постоянно! е тука е истината с обикновените газови!
слагах ламбда контроли на някои колеги но ми направи впечатление че сондата се прекъсва и емулира-това за мене НЕ Е ефикасен контрол...

газовия инжекцион например работи така:
бензиновия компир взима всичкото инфо, прави всички сметки и дава време на дюзите. това време се вкарва в газовия компир, умножава се по коефициент за да се постигне максимум резултат и се праща на газовата дюза която изпълнява работата на бензиновата дето не свири в момента.
всички корекции си остават прерогатив на бензиновия компир и цялата система е динамична и колата не губи нито от показатели и динамика, нито от работа на основното си гориво за което е проектирана! единственото зло е че ако искаш да върви колата-трябва да се примириш с леко завишения разход (газта е доста по слабо калорична от бензина-трябва повечко просто).

та така-подминал съм много аспекти но целта ми беше да го напиша така че всеки да може да добие представа и да реши каква система да си монтира-или да разбере каква му е монтирана. да се преценят плюсове и минуси на тия неща...

дано съм успял да го напиша разбираемо-вие ще кажете...


За да получиш повече от живота,
дай повече от себе си.



Потребителски аватар
lelemale13
Новак
Новак
Мнения: 14
Регистриран на: 05 ное 2010, 13:05
Kapa: D15B2
Status: Извън линия

Re: ГАЗОВИ ЕМУЛАТОРИ РЕСЕТ РЕЛЕТА

Мнениеот lelemale13 » 06 мар 2011, 11:10

Сигурен ли си че при ламбда контрола не трябва да се включва емулатора защото аз го пробвах тоя режим и нещо нещата не са както трябва. От време на време като дам газ първо забива и после тръгва а с включен емулатор не го прави това.
Откъде черпиш тази информация, допускам че тази магария може и самия контрол да я прави но с емулатор не го прави никога. Интересува ме защото сам си го настройвам и съм самоук и искам да го настроя оптимално. контрола има много настройки и се правят с PC само.




Върни се в “Алтернативни горива”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта