Метанът `...има най-високото съотношение водород-въглерод от всички горива, което означава, че има по-стабилни химически връзки от бензина и изключително високо октаново число - около 130. Скоростта, с която се разпространява пламъкът в цилиндъра, е значително по-ниска от тази на бензина, поради което му е необходимо и доста по-голямо изпреварване на запалването (аванс)... За да се използва ефективно (относително казано според мен - б.а.) пропанът или метанът, може (но не е задължително - б.а.) спокойно да се повиши компресията при предварително конструиране на двигател...`; това е интригуващо, доколкото бензин с подобно октаново число би струвал многократно повече, НО в такъв случай ползването на бензин с принципна разлика от 30-35 октанови единици /А95, А100/ в същия този двигател пък ще е сериозно ограничено, да не кажа изключено. Затова повечето коли на метан или изобщо газ у нас са един `бивалентен компромис` - не че не си го знаем всички... Като добавим /при `бивалентирането` на пълните инжекции/ нуждата от събразяване с дебитомера за постъпващия въздух в мотора и ламбда-сондата /на български `кислороден преорбазувател`/, то се налага `използването на по-интелигентни газови смесители с обратна връзка`. А колко биха могли да струват, е вече въпрос на неналична за мен информация и гледна точка, но да речем - `немалко`... Общо взето, еволюцията на използването на сгъстен природен газ се подчинява в последно време на принципа `впръскване на газова фаза с електронно управление`. Газът `...се съхранява в класическа бутилка, оборудвана с комбинирана нивомерна система. Особеното е, че редуктор-изпарителят е едностъпален с електронно управление. Основен възел е компютърът, който получава информация от съответните датчици на двигателя и управлява чрез стъпковидни електродвигатели цикловата порция газово гориво. `Последен писък на техниката` пък е разработката, при която `газовото гориво се впръсква в течна фаза от дюзата /електрическа/. Тук вече `за управление на цикловата порция се използва компютър, който модифицира сигнала, управляващ впръскването на бензин`.
P.S. Но стига теория! На практика HONDA са създали още в края на 90-те години и представят преди няколко години поредно поколение на `...модела си CIVIC GX, който е специално проектиран за работа с природен газ. Този автомобил не може да работи с друго гориво или, другояче казано, е моновалентен. Благодарение на високото октаново число на метана /130/ компресията на двигателя е увеличена до 12.5:1, което дава възможност двигателят да бъде изключително ефективен. Така той е по-мощен от бензиновия вариант - 110 срещу 106 к.с. Инженерите на HONDA са използвали опита си в конструирането на двигатели, работещи с метанол, за американските CART серии и са създали система за впръскване на горивото със специални газови инжектори.
P.P.S. Отделно най-вече FIAT в Европа има/ше?/ в палитрата си от разновидности на MAREA и MULTIPLA вариантите BluePower /само втечнен газ/ и BiPower /бензин - газ/, съответно 95 и 92/103 к.с. АЗ ЛИЧНО МИСЛЯ, ЧЕ Е НАЙ-СИГУРНО И ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО ПЪЛНАТА БЕНЗИНОВА ИНЖЕКЦИЯ ДА Е ФАБРИЧНО ИЗПЪЛНЕНА ЗА МЕТАН /вж. гореизброените модели; друг въпрос е потенциалната им цена у нас/.
МЕТАНОВИ УРЕДБИ
- dan4060
- Хонда Гуру
- Мнения: 824
- Регистриран на: 22 авг 2010, 18:34
- Kapa: Honda Accord
- Status: Извън линия
- dancho
- Новак
- Мнения: 1
- Регистриран на: 06 дек 2017, 18:41
- Kapa: HONDA STREAM
- Status: Извън линия
Re: проблем ха метан
Здравеите имам Хонда СТРИИМ 1.7 с метанов ин. сутрин като пала и ми обръша и гасне.пали и като превключа на бензин и загрее малко и натисна да прехвърля на метан си ппрехвърля но оборотите мисля че са малки в ПЛЕВЕН НЯМА МАИСТОРИ
Върни се в “Алтернативни горива”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост