Технологията VTEC

Връзки към страници, свързани със Хонда, и друга интересна информация

Модератор: Cyrix

Потребителски аватар
Cinderella
Moderator
Moderator
Мнения: 1979
Регистриран на: 02 окт 2010, 15:43
Kapa: K20A6
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Технологията VTEC

Мнениеот Cinderella » 07 юли 2011, 09:33

Технологията VTEC
Всеки от нас понякога се е чудил какво ли означават буквените означения и абревиатури, "залепени" към марката и модела на дадена кола. Доста хора извън света на Хонда не знаят и какво се крие зад съкращението VTEC, приемайки го за поредния трик на производителя за придаване на "облик" на определен модел, двигател, и т.н. VTEC е технологията, позволила на Хонда да постигне "непостижимото" - да съчетае в една машина както нисък разход, така и невероятна мощ, пърформанс както на ниски, така и на високи обороти - напрактика да съчетае два двигателя в едно.
Възникването и започва от средата на 80-те години на миналия век, когато на развойните инженери е поставена задачата да изцедят 100 конски сили от 1 л двигателен обем. Предизвикателството е сериозно, на практика по времето на разработката не съществува сериен двигател, който да е перфектен и на ниски, и на високи обороти, при приемлив разход. Решението е да бъдат съчетани параметрите на нискооборотна и високооборотна машина, начинът на реализация - невероятната за това време промяна в газоразпределението на двигателя по време на движение.
Сама по себе си идеята изглеждала абсурдна за много хора - след 15 млн. продадени двигателя и нито един срив на VTEC системата дори и най-големите скептици признават нейните преимущества.
Как работи VTEC? Всъщност, системата е съвсем проста - VTEC двигателят е обикновен 16 клапанов двигател. Разликата е характерният маслопровод в главата на цилиндровия блок, разпределителния вал и наличието на 3 повдигача на всяка двойка всмукателни клапани. В нормален режим работят 2-та крайни от тях (основен и допълнителен), задвижвани от 2 нормални гърбици на разпределителния вал. Третият допълнителен повдигач се движи от доста по-висока гърбица, между другите два, без да е свързан с отварянето на клапаните.


Изображение

Изображение

Изображение

При надвишаване на определени обороти, скорост, и други параметри, компютърът отваря електромагнитен клапан, който пропуска двигателно масло под налягане през допълнителната магистрала, и двата "нормално работещи" крайни повдигача се застопоряват към "допълнителния" среден. Фиксираната тройка повдигачи се движи от "средната" гърбица на третия допълнителен повдигач, което от една страна означава едновременно отваряне на двойката клапани (и двата вече работят като основни, а не като основен и допълнителен), и от друга страна - значително по-голям лифт, поради по-високия профил на гърбицата. Резултатът е значитулно повече горивна смес, попадаща в цилиндрите, и осезаемо по-голямо "развъртане" на двигателя на високите обороти.
Разработката е въведена в серийно производство в край на 80-те, като задачата от специфична мощност 100 к.с./1 л обем е решена с постигнатите 200 к.с. в 1.8-литровия сериен двигател В18С6. С течение на времето се развива в различни разновидности и варианти - класически VTEC, на едновалови и двувалови двигатели, VTEC-E, позволяваща изключително икономична работа на двигателя, 3th Stage VTEC, до i-VTEC, позволяващ перфектно компютърно управление на газоразпределението в двигателя и чрез изместване на самия разпределителен вал около оста му. Много производители започват разработки на свои подобни технологии. След 2 деситилетия работа и усъвършенстване обаче разработките на Хонда в променливото газоразпределение са все още на върха в серийните двигатели, съизмерими единствено с някои аналогиите в машините на Ферари, и постигнати по друг път подобни резултати в някои двигатели на БМВ. Бъдещето ще покаже посоката, в която ще се развият VTEC моторите на Хонда - но можем да бъдем сигурни, че концернът с мото "The Power of Dream" ще ни подготви още много изненади...

Източник на статията: ПМ Консулт , линк към статията : http://pmconsult-bg.com/vtectech.htm


There is no second chance to make a first impression Изображение

Потребителски аватар
Hondю
Administrator
Administrator
Мнения: 382
Регистриран на: 05 ное 2010, 16:55
Kapa: 4G.
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Технологията VTEC

Мнениеот Hondю » 07 юли 2011, 13:35

Една 3D симулация на процеса, като уточнявам че това е ВТЕК в класическия си вид. Другите видове като VTEC-E или i-VTEC имат своите особености, но в основата си технологията е една и съща.
http://www.youtube.com/watch?v=stJM9EvZRgQ


Colin McRae :"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers."

www.HONDA-BULGARIA.com

Потребителски аватар
Gaze.bg
Хонда Гуру
Хонда Гуру
Мнения: 842
Регистриран на: 09 дек 2010, 11:23
Kapa: Black Civic Coupe EJ2
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: Технологията VTEC

Мнениеот Gaze.bg » 07 юли 2011, 13:59

http://www.youtube.com/watch?v=9CzQ0e8g_6w
Това е друг подобен клип като не колегата, само не знам защо не излиза в прозорец както при него. |(
@Hondю: Оправих ти видеото да се показва. Просто слагай директно линка, без [url] табовете. ;)


Изображение Изображение
Изображение


Върни се в “Полезни връзки”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост