Генерации на Honda Prelude

Хонда Прелюд

Модератори: AMD, motor1sta

Потребителски аватар
men4e
Moderator
Moderator
Мнения: 146
Регистриран на: 02 юли 2010, 13:23
Kapa: Accord F20Z1
Местоположение: Варна-Козлодуй
Контакти:
Status: Извън линия

Генерации на Honda Prelude

Мнениеот men4e » 23 авг 2010, 20:53

I генерация (1979-1982)

Изображение

Uploaded with ImageShack.us

SN 1.6l EL 80hp
1.8l EK SOHC 8V 75hp

_______________________________________________________________________________
II генерация (1983-1988)

Изображение

Uploaded with ImageShack.us

AB 1.8l ET/ET2 100/105hp
AB1 2.0l carb
BA1 2.0 B20A DOHC
BA2 2.0l B20A DOHC 137hp
BA3 2.0l A20A
BA6
BB

_______________________________________________________________________________
III генерация (1988-1991)

Изображение

Uploaded with ImageShack.us

BA3 2.0l A20A
BA4 B20A4 carb/B20A7 DOHC 109/150hp
BA5 2.0l 4WS B20A
BA7 2.1l B21A DOHC

Слагани са и B20A DOHC 143hp/B20A3 SOHC dual carb 104hp/B20A5 150hp/B20A6 DOHC142hp/B20A8 DOHC 133hp/B20A9 DOHC 140hp/B21A DOHC 145hp/B21A1 DOHC 140

_______________________________________________________________________________
IV генерация (1992-1996)

Изображение

Uploaded with ImageShack.us

BA8 2.2l F22B DOHC
BA9 2.2 4WS F22B DOHC
BB1 2.2l DOHC VTEC H22A2 185hp
BB2 2.3l DOHC H23A2 158hp
BB3 2.0l F20A4 133hp
BB4 2.2l H22A DOHC VTEC

_______________________________________________________________________________
V генерация (1997-2001)

Изображение

Uploaded with ImageShack.us

BB5 2.2l F22B
BB6 2.2l DOHC VTEC H22A2 185hp
BB7 2.2 4WS F22B DOHC
BB8 2.2l DOHC VTEC 4WS H22A2 FOHC VTEC 185hp
BB9 2.0l F20A4 133hp

Слагани са още:
A18A1 100hp/B20A4 dual carb 114/F20A4 135hp/F22A1 135hp/F22A6 130hp/H22A DOHC VTEC 190hp/H22A1 DOHC VTEC 195hp/H23A1 DOHC 160/



Не гарантирам, че информацията е пълна и точна, ако някой може да помогне с нещо нека го направи.
Последна промяна от men4e на 23 авг 2010, 22:27, променено общо 1 път.


Изображение

Потребителски аватар
zero
Хонда Гуру
Хонда Гуру
Мнения: 296
Регистриран на: 12 юли 2010, 07:08
Kapa: Honda CR-V Lancia Ypsilon
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Генерации на Honda Prelude

Мнениеот zero » 23 авг 2010, 21:08

Сега ако вземеш да направиш и едната такава тема с картинки за ЦРВ равен няма да имаш, там поне е лесно 3 генерации на кръст са :)


Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!.... a вече и на доктори!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Добър майстор е този, след които като си отвориш капака да не познаеш че е пипано ;)

Потребителски аватар
men4e
Moderator
Moderator
Мнения: 146
Регистриран на: 02 юли 2010, 13:23
Kapa: Accord F20Z1
Местоположение: Варна-Козлодуй
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Генерации на Honda Prelude

Мнениеот men4e » 23 авг 2010, 21:12

В "други модели" ще постна утре за CR-V и HR-V.


Изображение

Потребителски аватар
zero
Хонда Гуру
Хонда Гуру
Мнения: 296
Регистриран на: 12 юли 2010, 07:08
Kapa: Honda CR-V Lancia Ypsilon
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Генерации на Honda Prelude

Мнениеот zero » 23 авг 2010, 21:17

Знаех си че мога да разчитам на тебе :) ма така е, младите кипите от енергия и ентусиазъм ;)


Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!.... a вече и на доктори!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Добър майстор е този, след които като си отвориш капака да не познаеш че е пипано ;)

Потребителски аватар
chris_barnes
Потенциален Хонда Маниак
Потенциален Хонда Маниак
Мнения: 122
Регистриран на: 27 авг 2010, 08:08
Kapa: EG B18
Местоположение: София/Казанлък
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Генерации на Honda Prelude

Мнениеот chris_barnes » 07 сеп 2010, 16:15

Добавям 1 мой превод на статията от английският вариант на Wikipedia. Приятно четене :)

HONDA PRELUDE


Хонда Прелюд е спортно купе, което е било произвеждано от Хонда от 1978 до 2001г. Дву-вратото купе се развива в пет поколения, като модела е прекратен с пускането на пазара на четвъртото поколение Honda Integra ( Известно като Acura RSX в САЩ и Канада ) поради намалелият брой продажби. На Щатският пазар, шестото, както и последвалите го поколения Accord Coupe всъщност стават заместник на Прелюд-а.

Вечният конкурент на Прелюд-а е Toyota Celica, представляваща купе с редови 4-цилиндров двигател, представена няколко години преди него. През 80те години на 20ти век Прелюд-а се конкурира с Nissan Silvia, Isuzu Impulse, Mitsubishi FTO, Mitsubishi Cordia ( По-късно наречено Eclipse), Ford Probe и Mazda MX-6. От всички тези съвременници на модела, днес все още се произвежда само модела Eclipse.

Съдържание
[1] Първо поколение
[2] Второ поколение
[3] Трето поколение
[3.1] Четири-колесно управление
[3.2] Дизайн
[3.3] 1990
[4] http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Prel ... 92-1996.29
[5] http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Prel ... 97-2001.29
[6] Сигурност
[7] Резултати от тестовете за здравина на NHTSA
[8] Награди
Първо Поколение (1978-1982)

Първото поколение Прелюд нашумява през 70те години на 20ти век покрай известният телевизионен актьор Ронан James McGovern, и е пуснато в производство на 24ти Ноември 1978. Модела е част от третият базов съвременен модел на Хонда, заедно с Civic и Accord. Огромният му шибидах е рядко срещано явление при автомобилите по това време. Дизайнът на колата е съчетание от тогавашните модели Civic и Accord. Двигателя на автомобила е с мощност от 1751 куб. см. и е SOHC CVCC I4 с мощност от 72 конски сили (54 KW) и въртящ момент от 94 lb•ft (127 Nm), с 5-степенна ръчна скоростна кутия, и 68 конски сили (51KW) с дву-степенна автоматична скоростна кутия, наречена Hondamatic През 1980та година, автоматичната дву-степенна скоростна кутия е заменена от четиристепенна такава. В Австралия и Обединеното Кралство интереса е повече към двигателя с работен обем 1602 куб.см., с мощност от 68 конски сили. В Япония, Прелюд-а се конкурира със спортните купета Toyota Celica и Nissan Silvia. Коженият салон при модела е опция, само за Японският пазар. Твърди се, че до известна степен дизайна на колата е повлиян от Mercedes-Benz SL.

Второ Поколение (1983-1987)

Второто поколение Прелюд е представено през 1983 година и първоначално се предлага с 1.8-литров 12-клапанов, двукарбораторен двигател A18 смощност от 105 конски сили (77 KW), като моделите “Si” през 1985 започват да се предлагат с инжекцион на двигателя. За Япония, Азия и Европа модела се предлага с дву-литров 16-калпанов DOHC двигател PGM-FI, въпреки, че официално този двигател се предлага на Европейският пазар през 1986г. ( Двигателите се различавали. Модела JDM B20A бил с мощност от 160 к.с. (120 KW) при 6300 оборота в минута, докато EDM B20A1 бил само с 137 к.с. (102 KW) При второто поколение Прелюд за първи път се появяват вдигащите фарове, които позволяват по-добра аеродинамика на предницата и по-малко съпротивление на въздуха. При отваряне на фаровете, обаче, особено при по-високи скорости, предизвиква повече съпротивление. Модела от 1983 е характерен със стандартно боядисаните стоманени джанти с ярък ръб (въпреки, че алуминиевите джанти били възможна опция). Базовите модели от 1984 до 1987 г имат тасове в стил Civic.
С пускането на 2-литровия 16-клапанов SOHC двигател, предният капак на колата е леко модифициран, тъй-като по-големият двигател не може да се събере под стандартният до момента такъв. При Европейската версия има леки промени също и в задните стопове, както и в предната и задна брони, които биват боядисани. Поради сравнително ниското тегло на колата (1,025 kg (2,260 lb)) и високата мощност (16-клапановият двигател произвежда 137 к.с. (102 kW)), колата сравнително по-пъргава от конкурентите си.

Трето Поколение (1988-1991)

Третото поколение Прелюд ( пуснато през 1987 в Япония, а малко по-късно и на останалият пазар) изглежда много аналогично на второто поколение на модела. Въпреки това, автомобила е напълно обновен, и при някои модели има система за завиване на четирите колела. От Хонда остават верни на традицията, поради което промените в екстериора на третото поколение му придават по-модерен вид. Новите двигатели, които биват монтирани на моделите USDM са: през периода 1988-1990 2.0S, модела B20A3, който е SOHC 12-клапанов двойно-карбураторен двигател, който заменя 1958 кубиковият, с мощност от 104 конски сили (78 kW) и въртящ момент от 111 lb•ft (150 N•m); през периода 1988-1991 2.0Si модела B20A5 с DOHC и PGM-FI който увеличава мощността до 135 конски сили (101KW) и въртящ момент от 127 lb•ft (172 N•m), или малко по-големият B21A1 използван през 1990 и 1991 описан по-долу. Модела B20A6 е предназначен за Австралийският пазар с 2.0 DOHC 16-клапанов PGM-FI двигател, а също и 1958 кубиковият двигател, с мощност 142 конски сили (106 KW) и въртящ момент от 127 lb•ft (172 N•m)
Списък с двигатели на Honda Prelude:
B20A/B20A1 - 2.0L DOHC PGM-FI 137/160 hp (Европа/Япония)
B20A3 - 2.0L SOHC carb(12v) 104 hp ?
B20A4 - 2.0L SOHC carb(12v) Извън САЩ
B20A5 - 2.0L DOHC PGM-FI 135 hp (101 kW) САЩ
B20A6 - 2.0L DOHC PGM-FI 142 hp (106 kW) Австралия/Нова Зенландия
B20A7 - 2.0L DOHC PGM-FI 150 hp (110 kW) Европа
B20A8 - 2.0L DOHC PGM-FI 133 hp (99 kW) Европа
B20A9 - 2.0L DOHC PGM-FI 140 hp (100 kW) Европа
B21A - 2.1L DOHC PGM-FI 145 hp (108 kW) Япония
B21A1 - 2.1L DOHC PGM-FI 140 hp (100 kW) Канада/Сащ


Управление на четирите колела

Системата за управление на четирите колела е много важен момент в автомобилостроенето, и третото поколение Прелюд е първият серийно-произвеждан автомобил, който я притежава. По-евтината версия на автомобила, при който управлението е само на 2те колела е критикувана като трудно управляема. До ден днешен, Прелюд-а произвеждан от 1988 до 1991 остава единственият сериен автомобил с истинско механично управление на четирите колела. Всички останали превозни средства, включително и следващите поколения Прелюд използват електронни или хидравлични системи.



Дизайн

Третото поколение Прелюд е леко променено откъм екстериор. Нивото на предният капак е проектирано да бъде най-ниското ниво от всички автомобили с предно предаване в света, което спомага за по-добра видимост. Коефициента на съпротивление е .34 , което осигурява по-голяма икономичност, по-нисък въздушен шум, по-голяма стабилност при високи скорости.
Друг много важен елемент от третото поколение Прелюд е изключително здравата метална сплав, използвана при направата на покривните греди на автомобила. Самите греди са много тънки и позволяват изключителна видимост от 326° Някои наричат този Прелюд ‘младши NSX ‘ след появата на NSX през 1990 година, поради сходството в дизайна на двата автомобила. Отлична предна видимост, породена от ниското ниво на предният капак, прилики в предният облик на автомобила, прилики в окачването заедно с нов дизайн на задните стопове могат да бъдат характеризирани с наименованието NSX.

През 1987 Road & Track публикува тест-резюме, в което 1988 Honda Prelude 2.0Si 4WS побеждава на слалом във всички отношения останалите коли, произведени през годината, включително и Ламборджини-тата, Ферарита-та и Порше-тата. Автомобила преминава слалома със средна скорост от 65.5 мили в час (105.4 км/ч) което е удивителен резултат по това време. За справка – Корвет, модел 1988 изминава сьщият слалом със 64.9 мили в час ( 104.4 км/ч)

Прелюд-а е кола на годината на списание Wheels за 1987 година.


1990

През 1990 г. Хонда Прелюд претърпява „фейслифт” променящ предишното излъчване на 3тото поколение в по-стилен нов дизайн, главно засягащ задните стопове. Задната броня също бива променена, за да пасне на новите по-малки стопове и е заоблена. Външно този прелюд наподобява Акорд Купе.

Предната броня на този Прелюд от 1990та също е променена, включвайки светлини за паркиране, които вече не се намират в ъглите на бронята. Много от елементите по интериора също са променени, като дръжката за вратата, копчетата за прозорците, формата на волана и т.н. Пет – степенната ръчна скоростна кутия има неповторима дължина на предавките, което позволява бързо ускорение при високите скорости. Двигателят B21A1 е в наличност при SE модификацията, която се предлага с 4-колесно задвижване и система ABS. Двигателя B20A5 е с размер от 2056 cc и произвежда мощност от 140 кс ( 104 киловата ).

През 1990 Хонда пуска също и Prelude SiStates. Първоначално, тази кола се произвежда само за Япония в много ограничена серия и много малко такива са изработени. Този модел притежава задвижване на четирите колела, ABS, кожен волан и скоростен лост, допълнителна шумоизолация на коша и тавана, чистачка на задното стъкло, и много други екстри които обикновено до тогава са по избор. Колата е снабдена с двигател B21A с мощност от 150 кс. ( 112 KW ) който е изработен специално за SiStates.

Друга серия, с наименованието INX също се пуска в продажба на Японският пазар. Модела имал фиксирани фарове, подобни на тези на Европейският Акорд Седан 85-90г. Тази серия се предлага в три модела - XX, Si и Si SRS.

Четвърто Поколение (1992-1996)

През 1992г се пуска в производство четвъртото поколение Прелюд, след като то е вече факт в Япония още през 1991г. Разпределението на теглото на колата е 58% отпред и 42% отзад. Системата за управление на ч етирите колела е заменена с електронна такава, а обема на двигателя е увеличен от 2.1 на 2.2 литра за базовият модел S ( двигател SOHC F22A1, 135 к.с. (101 kW) (101 kW) @ 5200 об/мин, 142 lb•ft (193 Nm) при 4000 об/мин) и "VTEC" модела (DOHC VTEC H22a1, 190 к.с (143 kW) при 6800 rpm, 160 lb•ft при 5500 rpm) са заменени от 2.3-литров "Si" (DOHC H23A1, 160 к.с. (115 kW) при 5800 об/мин, 156 lb•ft (212 Nm) при 5300 об/мин). Японският SI вариант е с двигател F22B (2.2L DOHC NON-VTEC 160 к.с). VTEC модела претърпява подобряване на спирачната система, която се състои в увеличаване на размера на предният ротор от 10,3 инча до 11.1 инча и използване на по-голяма вилка и накладки, подобни на тези на Acura Vigor.
Също така, модел 2.0i е пуснат на пазара в Обединеното Кралство с мощност от 133 к.с ( 99 KW). През 1993 наименованието "Si-VTEC" се използва за последен път, за да бъде съкратено на простото VTEC в началото на 1994г. В някои страни, Прелюд-а с двигател 2.2 VTEC бива наименован VTi-R. В Канада, Si е наименован SR, а VTEC - SR-V.
Това поколение слага край на вдигащите фарове. Някои хора твърдят, че новите фарове изглеждат „гневни” заради стилният наклон който притежават. През 1991г Прелюд приема определени характеристики на дизайна си, които в последствие се превръщат в „Стандарта за Прелюд”. Задницата е заоблена и доста висока, в сравнение с предишната квадратна форма. Предницата е по-широка и с фиксирани фарове. Стъкленият таван е заменен от метален такъв, който не се прибира във вътрешността на колата, а излиза навън и над нея. Така, при отваряне се образува спойлер, който намалява шума при движение с висока скорост.
Бронята на модела е приета за необикновенният елемент в автомобила, защото е равна по височина по цялото й продължение. Светло-синьото задно осветление което за пръв път се използва при третото поколение е все още налично. По-късните модели (след 1994г) имат полупрозрачно табло на уредите и стелките. Всички VTEC и SE модели са с кожен салон. В Япония, също присъства опцията за вграден в таблото телевизор. Също модела разполага с аудио система от 8 говорителя, в които е включен и такъв, монтиран в центъра на таблото, както и заден субууфер в средата, докато в Американската версия този в центъра на таблото не присъства. Японската версия на модела притежава някои екстри, които не присъстват в Американското изпълнение, като електрически сгъваеми огледала и чистачка на задното стъкло, докато канадската версия има негреваеми огледала и седалки.
Цветови Кодове

• Phoenix Red R-51
• Milano Red R-81
• Cassis Red Pearl R-82P
• Cobalt Blue Pearl B-54P
• Fresco Blue Pearl B-64P
• Pacific Blue Pearl B-68P
• Brittany Blue Green Metallic BG-23M
• Azure Blue Green Pearl BG-34P
• Geneva Green Pearl G-62P
• Sherwood Green Pearl G-78P
• Granada Black Pearl NH-503P
• Frost White NH-538
• Sebring Silver Metallic NH-552M
• Cashmere Silver Metallic YR-505M


Fifth generation (1997-2001)

Петото поколение запазва концепцията на модела, двигателя и управлението да се намират в предната част на автомобила посредством независимо предно окачване. Разпределението на тежестта е 63/37. Всички Хонди Прелюд от 5то поколение излизат фабрично с 16-цолови алуминиеви джанти със всесезонни гуми 205/50 R16 87V с изключение на модела 2.0i който фабрично е с 195/60 R15 88H. За разлика от Прелюд-ите USDM, тези от JDM серията се предлагат с чистачка на задното стъкло (с изключение на Xi). Всички модификации на Прелюд вече включват фабрично 11.1 инчови спирачки, с които върви модела ’96 VTEC.
Петото поколение Прелюд предлага завръщане към по-квадратните форми на третото поколение, като опит да се възвърнат крайно ниските продажби на четвъртото поколение. Всички модификации на модела притежават BB кода на шасито (BB5-BB9) и двигател от F или H сериите.
Всички Прелюд-и от това поколение притежават резервоар от 60л. ( 15.9 американски галона).
Една от версиите Прелюд, Type S, се предлага единствено и само в Япония. Тя е с 2.2 I H22A двигател, който е VTEC с мощност от 223 кс. (162 kW) при 7200 об/мин и 163 lb•ft (221 Nm) при 6500 об/мин. със степен на сгъстяване 11.0 към 1 цилиндър с размер 87.0 mm (3.4 инча) x 90.7 mm (3.6 инча) и VTEC технология. Хонда също заменят и въздушният филтър със система, наречена Динамична Камера, заедно с по-голям цилиндър – 62мм, заместващ старият 60мм. Системата за изхвърляне на изгорели газове също е променена – тръбите стават по-цилиндрични а не овални. Катализатора също е уголемен, както и ауспуховите тръби – от 50.8 mm (2.00 инча) на 57 mm (2.25 инча) (tToV). Теглото на автомобила е 1310 kg (2882 lb) а клиренса 140 mm (5.5 инча). Тази версия също разполага с ABS, различен от стандартният. Интериора е от кожа с червени шевове. При екстериора, Type S е единственият, който няма люк от всички модификации от това поколение.
Модификацията MSDM също претърпява промени по двигателя – получава VTEC H22A4 вместо H22A1 с което получава 195 к.с. (143 kW) при 7000 об/мин и 156 lb•ft (212 Nm) при 5250 об/мин от 1997 до 1999, и същите характеристики с 200 к.с (147 kW) при 7000 об/мин от 1999 до 2001 със степен на сгъстяване 10.0:1.
В някои държави Прелюд-а се предлага с базов 2.0L 133 bhp (99 kW; 135 PS) двигател. Всички модели от пето поколение Прелюд, които са с автоматична скоростна кутия са оборудвани с технологията SportShift. Тази четиристепенна скоростна кутия, позволява на водача да сменя предавките ръчно, подобно на системата tiptronic, изобретена от Порше. Ръчната смяна на скоростите е възможна след плъзгане на скоростният лост от стандартно положение – D4 в отделна за целта писта, която позволява лоста да бъде местен напред и назад. По това време, тази опция е сравнително рядко използвана, но след това става популярна сред доста спортни купета и седани. Продажбите на модела не са особено силни, заради конкуренцията от другите модели на Хонда.

Сигурност
Австралия

В Австралия, представянето на Хонда Прелюд произведени между 1983 и 1996 описано в Buyers Guide to used Car Safety Ratings 2006 е представено като „средно” според Roads and Traffic Authority (RTA), докато тези между 1996 и 2002 като „доста над средното”

САЩ

The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) в САЩ определя frontal следните оценки за челен удар при Хонда Прелюд през годините.


Награди

Хонда прелюд е в топ-тен лист-а за Кола на Годината на списание Car and Driver десет пъти – три пъти от 1984 до 1986, а след това седем пъти от 1992 до 1998.

Източник: http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Prelude
Последна промяна от chris_barnes на 15 ное 2010, 16:31, променено общо 1 път.


Изображение

Потребителски аватар
Preluded
Новак
Новак
Мнения: 1
Регистриран на: 04 окт 2010, 17:20
Kapa: Honda Prelude 1990
Status: Извън линия

Re: Генерации на Honda Prelude

Мнениеот Preluded » 26 окт 2010, 17:36

Трето Поколение (1988-1991)

Третото поколение Прелюд ( пуснато през 1987 в Япония, а малко по-късно и на останалият пазар) изглежда много аналогично на второто поколение на модела. Въпреки това, автомобила е напълно обновен, и при някои модели има задвижване на четирите колела.


Няма Prelude 3rd gen (нито друга ген) със задвижване на 4-те колела :biri:



Потребителски аватар
chris_barnes
Потенциален Хонда Маниак
Потенциален Хонда Маниак
Мнения: 122
Регистриран на: 27 авг 2010, 08:08
Kapa: EG B18
Местоположение: София/Казанлък
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Генерации на Honda Prelude

Мнениеот chris_barnes » 15 ное 2010, 16:32

Извинявам се, за тази неточност при превода, колега. Оправена е.


Изображение


Върни се в “Prelude”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост